Gebelikte Beslenme

gebelikte beslenme

 

Daha önceki yaşantınızda beslenmeye dikkat etmemiş olabilirsiniz. Hamilelik sırasında doğru beslenmek hem sizin hem de fetüsün sağlığı için çok önemlidir. Doğru beslenme sizin 9 aylık süre boyunca hayatınızı kolaylaştıracaktır.

  • Bu süreçte önemli olan noktalar ise öğün atlamamak ya da öğünlerin arasında uzun süre olmamasıdır.
  • Öğünlerinizi porsiyon olarak ayarlarken 5-6 küçük parça yâda orta boy düzeyler olmasına dikkat etmelisiniz.
  • Bu dönemde en önemli öğün ise sabah kahvaltısıdır. Alışkanlığınız yok ise biran önce alışkanlık edinmeye çalışın, uzun süre aç kalmanızı engelleyerek vücudun kan şekerini düzenli bir seyirde tutar. Kahvaltısız geçen gününüzde kan şekeriniz düştüğünden dolayı mide bulantısı, baş dönmesi seyretmektedir.
  • Size gelen vücudunuz toksinlerden arınacaktır, detoks programları yâda verilen bitkisel karışımlardan uzak durunuz, sağlıklı beslenme programı dışında herhangi bir başka yöntemlere yönelmeyiniz.
  • Gestasyonel diyabet ya da tansiyon hastası iseniz doktorunuz ve diyetisyeninizden yardım alınız. Sizin beslenme programınızı ayarlayarak daha sağlıklı ve rahat bir gebelik geçirmenizi sağlayacaklardır.
  • Gün içerisinde su tüketiminize dikkat ediniz.
  • Hamilelik süresince, şekerli şerbetli tatlılar, kızartmalar, cipsler, fazla çikolata tüketimi, paketli gıdalar, şekerli meşrubatlı, gazlı içecekler ve daha tüketmediğiniz herhangi bir besini bu dönemde tüketmeyiniz.
  • Alışverişlerde mümkün oldukça etiket okuma alışkanlığı edininiz. Bilmediğiniz herhangi bir içerik hakkında bilgi edinmeye çalışınız. Şüphe duyduklarını kullanmayınız.
  • Kahvaltınızda muhakkak bir kalsiyum içeriği bulundurunuz. Süt, ılık yoğurt, peynir, lor peyniri, tost çeşitleri (çok fazla yağlı olmaması şartı ile)
  • Dışarıda olma gibi durumlarınızda yanınızda sağlıklı atıştırmalıklar bulundurunuz. Bunlar 1 meyve ya da kuruyemiş çeşitleri ( kavrulmamış olabilir) yulaflı kurabiyeler gibi
  • Aşerme durumunda çok fazla aşırıya kaçmamak şartı ile besinlerinizi tüketebilirsiniz tabiî ki bunlar kum, toprak vb şeyler olmadığı sürece
  • Alkol tüketiminden uzak durmanız gerekmektedir. Her ne kadar size birazcık için bir şey olmaz gibi sözler söylense de siz tercih etmeyiniz, su tüketimi ve tansiyon sorununuz yoksa maden suyuna biraz daha su ve limon katılarak tüketebilirsiniz.
  • Sağlıklı bir tiroit için iyotlu tuz tüketimi yapınız. Bebeğinizin beyin fonksiyonları için gereklidir. Deniz ürünleri, iyot takviyeli ekmekler, yeşil yapraklı sebzeler ve yumurta iyot kaynağıdır.
  • C vitamini, D vitamini ve folik asit almaya özen gösteriniz. Folik asit besinlerle bazen denge sağlayamayabilir. Bu durumda doktorunuzdan destek alınız.
  • Mevsim sebzelerine ve meyvelerine yönelmeye çalısınız. 
  • Besinlerinizi çeşitlendirmeye özen gösteriniz. Bebeğiniz bir amniyon sıvısı içerisinde olduğundan dolayı siz aldığınız tüm besinlerin tadına varmaktadır. Bebeğiniz doğduktan sonra katı mamaya geçerken size daha kolaylık sağlayacaktır.
  • Medyada yayılan gündem diyetleri ya da yapılan karışımlar sizler için uygun değildir. Siz özelsiniz ve hasasınız bu dönemde bunu unutmayın. Danışmadan herhangi bir besin ya da karışımı kullanmayınız.
  • Çay, kahve tüketimi sınırlayınız, bitki çaylarını tüketmeyiniz. Günde 1 veya 2 küçük kahve fincanı kahve tüketebilirsiniz. Açık çay tercih ediniz. Oda 1-2 fincanı geçmemelidir.
  • Trans yağlardan ve donmuş yağlardan uzak durunuz.
  • Ceviz, badem, bulgur, peynir ve buğday tüketerek bebekte olası büyüme yetersizliği, ölü doğum ve doğumsal anormalliklere neden olan çinko eksikliği karşılanabilir.
  • Vitamin ve mineral eksikliklerinde doktorunuza başvurunuz.
  • Tüm besin öğelerinden dengeli bir şekilde tüketmeye özen gösteriniz.

GEBELİKTE EN YARARLI BESİNLER:

  • Süt, yumurta, yoğurt, peynir: kalsiyum ve protein
  • Yeşil yapraklı sebzeler: C vitamini, lif, folik asit
  • Yağsız kırmızı et: protein, demir
  • Portakal: C Vitamini, lif
  • Balık: protein
  • Ekmek çeşitleri: protein, lif, folik asit

 

İlgili Yazılar