Ekim Ayı Meyve Ve Sebzeleri

ekim ayi sebze ve meyveleri

EKİM AYI SEBZELERİ:

Mantar: Yemeklerde, salatalarda kullanılan mantarın faydaları saymakla bitmez. Tüm yararlı vitamin ve mineralleri şapkasında biriktirir. Kan değerlerini dengede tutar. Hatta vücuttaki damara benzetilir. D vitamini açısından zengindir.

Ispanak: A, B, C, E, K, çinko, magnezyum ve büyük miktarda demir içerir. Ispanak ayrıca saç, cilt, tırnak ve gözler için bulunmaz bir nimettir.

Lahana: C, B ve E vitaminleri, demir, potasyum ve magnezyum mineralleri sebebiyle bağışıklık sistemini güçlendiren ve hatta kanserden korunmada öne çıkan kış sebzesi zayıflamak isteyenlerin bir numaralı dostu vücutta bulunan toksin maddelerin dışarı atılmasını sağlar.

Kıvırcık: C, B ve E vitaminleri, demir, potasyum ve magnezyum mineralleri sebebiyle bağışıklık sistemini güçlendiren ve hatta kanserden korunmada öne çıkan kış sebzesi zayıflamak isteyenlerin bir numaralı dostu vücutta bulunan toksin maddelerin dışarı atılmasını sağlar.

Havuç: Beta-karoten ve lif içeriğine bağlanabilir. Bu kök hücreler iyi bir antioksidan, potasyum, K vitamini, sodyum, niasin, C vitamini ve B6 vitamini kaynağıdır. Diğer besinler arasında A, E, folat, çinko ve demir bulunur.

Salatalık:Serinletici etkisinin yanı sıra içerdiği mineraller sayesinde tüketilen favori sebzelerden biri salatalıktır. Vücudun sıvı oranını dengeler. Bakır, potasyum, manganez, C vitamini, magnezyum, biotin ve B1 vitaminleri barındırır.

Patlıcan: A, B1, B2, C vitaminlerince zengindir. Ayrıca potasyum, kalsiyum, demir minerallerini bulundurur. Sindirim sistemini rahatlatır, kolay dışkılamayı sağlar, yüksek oranda lif içermesi sebebiyle kabızlığı önler.

Kırmızı Biber: Tam bir ecza dolabıdır. Yeşil bibere çok daha zengin besin öğelerine sahiptir. Limondan daha fazla C vitamine sahiptir. İçerdiği vitamin ve mineraller yardımıyla vücuda oldukça faydalıdır.

Yer Elması: Kalsiyum, D vitamini ve fosfor bakımından oldukça zengin olan yer elması, diş ve diş etinin korunmasını ve sağlıklı olmasını destekler.

Bamya: Demir, lif, magnezyum, kalsiyum A ve C vitaminleri bakımından zengin şeker oranı düşük, enerji oranı yüksektir. Yüksek lif içerikli olan bu besin sindirim sistemi ve mide hastalıklarına da fayda sağlamaktadır.

EKİM AYI MEYVELERİ:

Nar: B5, B6, C ve E, B1 ve B2 vitaminlerinin yanında zengin potasyum, magnezyum ve folat içeriyor. Antioksidandır. Medlineplus medikal ansiklopedisinde, nar suyunun obezite tedavisinde kullanılabildiği ve kilo vermeye yardımcı olduğu bilinmektedir.

Üzüm: Çeşitleri olması ile birlikte hepsinin değerleri vücut için çok önemli ve çok sağlıklı bir besindir. Yeşil üzüm B1 ve B2 vitaminleri ve demir, magnezyum, fosfor, potasyum gibi mineraller barındırır.

İncir: Lif, magnezyum, manganez, sodyum, B6 vitamini ve K, potasyum ve kalsiyum açısından zengin kemik yoğunluğu ve düşük tansiyonu destekler. İncir ayrıca vitamin A, B1, vitamin B2, demir, fosfor ve klor gibi çeşitli diğer mineralleri içerir.

Kızılcık: Tam bir C deposu olan bu meyve içerisinde A, E ve K vitaminleri oldukça zengindir. Tiamin, riboflavin, piridoksin gibi vücut sağlığı açısından hayati önem taşıyan maddeler içermektedir. Mineral açısından oldukça zengindir. Kalsiyum, demir, bakır, manganez de kızılcığın içerdiği minerallerden sadece birkaçıdır.

Mandalina: Kış aylarının vazgeçilmez meyvesi olan mandalina bol miktarda C vitamini içerir. Karbonhidrat açısından zengindir. Lif, protein, E ve C vitamini içeren mandalina parfüm ve cilt bakımı ürünü olarak da kullanılır.

Muz: Zengin bir protein, potasyum, karbonhidrat ve diyet lifi kaynağıdır. Sıfır yağ ve kolesterol yanı sıra sodyum, C, B6, riboflavin, folat, pantotenik asit, niasin gibi vitaminleri ve diğer vitaminleri eser miktarda içerir. Fosfor kalsiyum, manganez, magnezyum ve bakır gibi mineraller içerir. Yüksek fiber içeriği ile tok tutar.

Fındık: Magnezyum, çinko, potasyum ve kalsiyum açısından zengin bir içeriğe sahip olan fındık, E ve B vitaminleri, öte yanda protein değeri oldukça yüksek, enerji kaynağı vücudu güçlendirir. Zihinsel ve fiziksel yorgunluğu giderir. Kalp

Kestane: Tam bir lif, mineral, iyi yağ asitleri, vitamin, besleyici ve antioksidan madde deposudur. C vitamini barındırmaktadır. Kestane gibi lifli besinlerin glisemik indeksi düşük besinlerdir.

İlgili Yazılar